Skip to content
Ο Ψύλλος Εκτύπωση E-mail
Cine – Μαθήματα - Εντυπώσεις παιδιών

Ο Ψύλλος ήταν μια ωραία συγκινητική ιστορία. Είχε αγωνία και ωραίες σκηνές. Ακόμα ου άρεσε για όλα αυτά και προπαντός γιατί δείχνει σκηνές που είναι πολύ συναρπαστικές. Στην ιστορία αυτή μου άρεσε πολύ όταν το παιδί έγραφε μία δική του εφημερίδα.

Νατάσα


Εμένα μου άρεσε ο Ψύλλος πολύ γιατί είχε σε κάποια σημεία πολύ πλάκα. Όλα μου άρεσαν από τον Ψύλλο αλλά πιο πολύ με έκανε να γελάω όταν ο Ηλίας πέταξε καβούρια μέσα στην τάξη και τα παιδιά τσίριζαν. Ο Ψύλλος ήταν πολύ ωραίος. Ελπίζω να βγουν κι άλλα πολλά τέτοια έργα.

Αντρέας


Ο Ψύλλος είναι ένα διδακτικό έργο του κινηματογράφου. Επίσης ο Ψύλλος είναι ο τίτλο μιας χειρόγραφης εφημερίδας που εκδίδει ο Ηλίας Σειλαϊδής ένας μαθητής δώδεκα χρονών.

Τον Ηλία τον φωνάζουν και Ψύλλο γιατί είναι πολύ ταυτισμένος με την εφημερίδα του και κανείς πια δεν τον φωνάζει με το πραγματικό του όνομα.

Ο Ηλίας αφήνει τα μαθήματά του και γράφει την εφημερίδα του, που μετά την πουλάει στο σχολείο του και σ' όλο το χωριό.

Ο Ψύλλος (δηλ. ο Ηλίας) ζει φτωχικά σ' ένα χωριό στην ορεινή Ολυμπία. Μια μέρα όμως έρχεται μία δημοσιογράφος που έχει ακούσει για την εφημερίδα αλλά οι χωριανοί της λένε πως είναι βλακεία. Όμως εκείνη ξέρει πόσο δύσκολο είναι. Παίρνει τον Ηλία και τον πάει να δει τα μηχανήματα στην πόλη. (Τα μηχανήματα εφημερίδας). Ύστερα του λέει αν θέλει να πάει μαζί της. Αλλά αυτός κάθεται στο χωριό του!!!

Ο Ψύλλος είναι ένα πετυχημένο έργο!

Χριστίνα


Χτες πήγαμε όλο το Σχολείο και είδαμε το έργο «Ο Ψύλλος». Ο Ψύλλος ήταν ο μικρός Ηλίας. Ο Ηλίας και οι γονείς του ήταν φτωχοί. Όλοι τον κορόιδευαν αλλά εκείνος πάλευε να κάνει το όνειρό του αληθινό.

Τ' όνειρό του ήταν ν' ακούσει τον ήχο της γραφομηχανής να φτιάξει μια εφημερίδα, κάποια μέρα να φύγει από το χωριό.

Μ' άρεσε ο ήχος του ποταμιού όταν κύλαγε γιατί μου θύμιζε τον ήχο των κυμάτων. Μου άρεσαν τα ξυλοπόδαρα γιατί μου θύμιζαν την Τσικιμπουμ.

Γιάννης


Ο Ψύλλος μου άρεσε γιατί δεν ήταν αυτό που φανταζόμουνα ήταν ένα διαφορετικό παιδί που στο τέλος κατάφερε να γίνει ένας μικρός και διάσημος δημοσιογράφος. Ένιωσα συγκίνηση, αδικία από τη συμπεριφορά του δασκάλου στο Ψύλλο. Μου άρεσαν τα ξυλοπόδαρα που είχε και περπατούσε τα πέτρινα δρομάκια του χωριού. Χάρηκα όταν έφυγε ο Ψύλλος από το χωριό γιατί όλοι του φέρονταν άσχημα και άδικα. Δικαιώθηκε όταν ήρθε η δημοσιογράφος και του είπε ότι είναι ο πιο μικρός δημοσιογράφος του κόσμου.

Ο «Ψύλλος» ήταν πολύ καλή ταινία για μένα. Μου άρεσε εκεί που η εφημερίδα «Ψύλλος» τυπώθηκε επιτέλους και το όνειρό του ήρωα μας έγινε πραγματικότητα. Η ταινία είχε όχι μόνο ενδιαφέρον σενάριο αλλά και ωραία πλάνα από φυσικά τοπία.

Μου έκανε εντύπωση που το παιδί παρά τις δυσκολίες που είχε δεν εγκατέλειπε την προσπάθειά του να εκδώσει την εφημερίδα.

Νίκος


Εμείς πήγαμε στο σινεμά και είδαμε τον Ψύλλο και τον Ηλία στο έργο «Ο Ψύλλος». Είδαμε τον Ηλία που έγραφε εφημερίδες και δεν διάβαζε τα μαθήματα του σχολείο του.

Ο δάσκαλος του ήταν πολύ αυστηρό και έδερνε τα παιδιά. Μια μέρα ο Ηλίας άργησε να φτάσει στο σχολείο και ο δάσκαλος τον έδειρε στα χέρια και πόνεσε πάρα πολύ. Ο δάσκαλος του είπε να φύγει και να πάει στο σπίτι του. Αυτός έφυγε και από τότε δεν ξαναπήγε σχολείο.

Αυτό τον σημάδεψε πολύ και τον στεναχώρησε που ένας δάσκαλος τον έδιωξε από το σχολείο και δεν τον βοήθησε να μορφωθεί περισσότερο και να γίνει καλύτερος άνθρωπος. Έτσι αυτός έφυγε για ένα άγνωστο μέρος για να βρει μια καλύτερη τύχη και ανθρώπους που να τον αγαπούν και να ακούνε τα προβλήματά του.

Το έργο αυτό μου άρεσε και με συγκίνησε πολύ για αυτά που σας έγραψα.

Ρένα


Όταν πήγαμε στο σχολείο μας κάναμε την προσευχή μας, και ανεβήκαμε στην τάξη και είπε η κυρία μας να μην τρωμε στο κινηματογράφο και να μην πετάμε σκουπίδια.

Όταν φτάσαμε στον κινηματογράφο μπήκαμε στην αίθουσα και κάτσαμε στα καθίσματα. Μας είπε η κυρία μας όταν αυτή η ταινία είναι ο Ψύλλος που είναι ένα παιδάκι.

Πήγαινε στο σχολείο και είχε στην τσάντα του κάτι καβούρια.

Και τα πέταγε στα κορίτσια.

Όταν ήρθε ο δάσκαλος είδε τα καβούρια που περπατούσαν.

Σήκωσε την Κρινιώ και πήγε να την δείρει. Σήκωσε ο Ψύλλος το χέρι του και είπε ότι αυτός το έκανε.

Τον σήκωσε τον Ψύλλο και τον έδειρε. Όταν τον έδειρε στα χέρια του, εγώ έκλαιγα.

Μετά τον έδιωξε ο δάσκαλος από το σχολείο και έκλαιγε.

Όταν ήρθε η δημοσιογράφος χάρηκε ο Ψύλλος. Είπε ο Ψύλλος να μας πάει στην Θάλασσα. Στο τέλος είπε ο Ψύλλος της Κρινιώς. Θα σου ειπώ κάτι όμως να μην θυμώσεις. Όταν μεγαλώσεις θες να παντρευτούμε;

Σήμερα πήγαμε cinema με όλο το σχολείο, και είδαμε το έργο «ο Ψύλλος». Αυτή η περιπέτεια με ένα παιδάκι ήταν συγκινητική.

Αγάπη


Τι μου έκανε εντύπωση και τι έγινε μετά στο σινεμά που παρακολουθήσαμε με τίτλο «Ο ΨΥΛΛΟΣ»

Μετά ο Ηλίας γύρισε στο σπίτι του. Οι γονείς του τον περίμεναν με ανυπομονησία.

Ζήτησε συγγνώμη από τον δάσκαλο του και έγινε ο πιο καλός μαθητής της τάξης.

Τις μέρες που τελείωνε γρήγορα έγραφε την εφημερίδα του.

Τελείωσε το σχολείο και σπούδασε δημοσιογράφος. Τύπωνε ακόμη την εφημερίδα του, τον Ψύλλο. Τώρα όμως την έπαιρναν όλοι στο χωριό.

Παντρεύτηκε την Κρινιώ και έκαναν δύο παιδιά που στο χωριό τα φώναζαν «Ψυλλάκια».

Μου έκανε εντύπωση που έφυγε από το σπίτι του και πήγε στο βουνό.

Ευτυχώς όμως συνάντησε τον Γαλαξία και του έδωσε φαΐ και ένα κρεβάτι να κοιμηθεί.

Μου άρεσε πολύ αυτό το έργο.

Μανώλης


ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

Λίγα Λόγια για την Ταινία

Η εκπαιδευτική αυτή ταινία μας μιλάει για τον Ηλία, ένα μαθητή της ΣΤ΄ Δημοτικού, που ζούσε σ' ένα ορεινό χωριό της Πελοποννήσου πριν από μερικά χρόνια και το όνειρό του ήταν να γίνει δημοσιογράφος, ώστε να μπορεί να γνωρίσει όλο τον κόσμο μέσα από την εφημερίδα του.

Αυτή την εφημερίδα την ονόμασε «ο Ψύλλος», επειδή ένα τόσο μικρό έντομο σαν και αυτό έχει την δυνατότητα να πετά και να ζει ελεύθερα. Αυτό το όνειρο του μικρού Ηλία προσπάθησαν να το εμποδίσουν πολλοί, αλλά από την άλλη ήταν κάποιοι οι οποίοι θέλησαν να τον βοηθήσουν να πραγματοποιήσει το όνειρό του.

Α) Χαρακτηρισμός Ηλία:

Ο Ηλίας, ένα παιδί γεμάτο όνειρα και φιλοδοξίες, προτίμησε να έρθει σε σύγκρουση με τους γύρω του, ώστε το όνειρο του να γίνει πραγματικότητα. Αυτό που λαχταρούσε ο μικρός Ηλίας ήταν να γίνει ένας δημοσιογράφος, επειδή μέχρι τότε δεν είχε φύγει ποτέ από το χωριό του και έτσι με την εφημερίδα που θα εξέδιδε, θα μπορούσε να κάνει ένα φανταστικό ταξίδι σε όλο τον κόσμο. Γράφοντας την εφημερίδα του δεν του έμενε πολύς χρόνος για το σχολείο κι έτσι παραμελούσε τα μαθήματά του. Αυτό το γεγονός προκάλεσε σύγκρουση ανάμεσα σε αυτόν και στους γονείς του, καθώς και επιπλήξεις  από τον δάσκαλό του.

Β) Χαρακτηρισμός γονέων του Ηλία:

Οι δυο γονείς του, ο Ανάστος και η Παρασκευή, ήταν ένα εμπόδιο στο όνειρο του γιου τους. Θύμωναν μαζί του όχι τόσο για την έκδοση της εφημερίδας, αλλά κυρίως για την παραμέληση των μαθημάτων του. Βέβαια υπήρχε και οικονομικό πρόβλημα, γιατί ήταν φτωχοί άνθρωποι και δυσκολεύονταν να ενισχύσουν την έκδοση της εφημερίδας, όπως τους ζητούσε ο Ηλίας. Όμως τον αγαπούσαν, δεν τον έδερναν και υπολόγιζαν την γνώμη του σαν να ήταν μεγάλος.

Γ) Χαρακτηρισμός Γαλαξία:

Ο Γαλαξίας, ένα συγχωριανός - φιλόσοφος, ήταν ένας από τους λίγους που υποστήριξαν τον Ηλία. Αυτός προσπαθούσε πάντα να κάνει το παιδί να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του. Συνεχώς τον υπερασπιζόταν μπροστά στους άλλους που όλη την ώρα τον κορόιδευαν και τον γελοιοποιούσαν. Με αυτό τον τρόπο ο Ηλίας είχε βρει έναν άνθρωπο, που θα λέγαμε ότι ήταν ο μόνος πραγματικός του φίλος.

Δ) Χαρακτηρισμός δασκάλου:

Ένας που στάθηκε μεγάλο εμπόδιο στη πραγματοποίηση του ονείρου του μικρού Ηλία ήταν ο δάσκαλος. Αυτόν θα τον χαρακτηρίζαμε πολύ αυταρχικό και έναν άνθρωπο «παλαιών αρχών». Επίσης ο δάσκαλος αυτός δεν πίστεψε ούτε μια στιγμή στον Ηλία, επειδή τον θεωρούσε «ανεπίδεκτο μαθήσεως». Στο τέλος, όταν εμφανίστηκε στο χωριό μία δημοσιογράφος, προσποιήθηκε ότι ο Ηλίας ήταν ο καλύτερός του μαθητής, έλεγε τα καλύτερα λόγια για αυτόν, και καμάρωνε, επειδή τάχα ήταν ο ίδιος τόσο ικανός δάσκαλός, ώστε να δημιουργεί τέτοιους μαθητές.

Ε) Χαρακτηρισμός συμμαθητών του Ηλία:

Όλοι οι συμμαθητές του, εκτός από ένα κορίτσι, την Κρινιώ, τον κορόιδευαν και δεν του έκαναν παρέα, επειδή δεν ήταν συνεπής και γενικά καλός μαθητής στην τάξη, παρά εκνεύριζε τον δάσκαλο και έκανε φασαρία. Σε αντίθεση με αυτά τα παιδιά, η Κρινιώ αποτελούσε την εξαίρεση. Διάβαζε την εφημερίδα του, του συμπαραστεκόταν σε όλες τις δύσκολες στιγμές και τον επαίνεσε στη δημοσιογράφο, όταν την ρώτησε σχετικά με τον Ηλία. Θα λέγαμε ότι ήταν κάτι παραπάνω από φίλη. Αλλά και ο Ηλίας πάντα την ξεχώριζε και της ζήτησε, όταν μεγαλώσουν, να τον παντρευτεί.

Στ) Χαρακτηρισμός συγχωριανών:

Οι συγχωριανοί του ακολουθούσαν κι αυτοί με την σειρά τους τις απόψεις του δασκάλου, με αποτέλεσμα να περιπαίζουν τον Ηλία, όπου κι αν τον έβλεπαν. Επιπλέον δεν σταματούσαν με τίποτα να τον πληγώνουν για την εφημερίδα του, μέχρι που τον έλεγαν κοροϊδευτικά «Ψύλλο». Όλα αυτά γίνονταν πριν εμφανιστεί σε αυτό το μικρό χωριό η νεαρή δημοσιογράφος. Μετά την άφιξή της εκεί όλα άλλαξαν. Άλλαξε και η στάση των χωριανών απέναντι στον Μικρό Ηλία προς το καλύτερο, επειδή ήλπιζαν ότι χάρη στον μικρό Ηλία το χωριό τους θα γινόταν διάσημο σε όλη την Ελλάδα.

Ζ) Χαρακτηρισμός δημοσιογράφου:

Η δημοσιογράφος, εν ονόματι Απριλιάνα, πήγε στο χωριό επειδή ανακάλυψε ότι ο Ηλίας ήταν ένα κρυφό ταλέντο και ότι κάποια μέρα θα μπορούσε να γίνει ένας πολύ μεγάλος δημοσιογράφος. Αυτή η γυναίκα έφερε κυριολεκτικά τα πάνω - κάτω στη σχέση του Ηλία με τους γύρω του. Βέβαια αυτή σχέση άλλαξε κυρίως για λόγους συμφέροντος. Η δημοσιογράφος έδειξε να εκτιμά τον Ηλία, τον αντιμετώπισε σαν ίσο και συνάδελφό της και τους χάρισε την πολυπόθητη αναγνώριση των κόπων του και την δυνατότητα να πραγματοποιηθούν τα όνειρά του. Και ο Ηλίας φαίνεται ότι σιγά - σιγά κατάφερε να σταθεί γερά στα πόδια του και αν βρει τον δρόμο του στη ζωή.

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΟΥΡΝΙΩΝ
ΦΙΛΙΤΣΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΚΗ & ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΚΟΠΑΝΑΚΗ