Skip to content
Πυξίδα

Πυξίδα της ΠόληςΗ έκδοση ξεκίνησε το Μάρτιο του 2002 και κυκλοφορεί κάθε μήνα «ελεύθερη» σε 3000 φύλλα. Από την αρχή της έκδοσης γίνεται προσπάθεια να «αγκαλιαστεί» οτιδήποτε ανήσυχο κινείται στους χώρους του ενδιαφέροντος της «Πυξίδας».

Η ύλη κάθε φύλλου «γυρνάει» γύρω από τα Χανιά χωρίς όμως να κλείνει τα μάτια σε οτιδήποτε γίνεται στην Ελλάδα αλλά και τον κόσμο.

Ένα δίκτυο περίπου 25 συνεργατών πλουτίζει τις σελίδες της «Πυξίδας» κάθε μήνα με μόνιμες στήλες για: το σινεμά, την οικολογία, το διαδύκτιο, τα ΜΜΕ, την μουσική, το βιβλίο, τους Χανιώτες δημιουργούς κτλ.

Επίσης σε κάθε φύλλο υπάρχουν παρεμβάσεις για σημαντικά τοπικά θέματα αλλά και πλευρές σημαντικών κοινωνικών προβλημάτων. Τέλος κάθε τεύχος φιλοξενεί μια δισέλιδη συνέντευξη με αφετηρία τα Χανιά και πρόσωπα (λιγότερο ή περισσότερο γνωστά) που μακριά από τα Φώτα της δημοσιότητας έχουν ιδιαίτερη δράση.

Από τον Αύγουστο του 2004 λειτουργεί με ιδιαίτερη επιτυχία ο διαδυκτιακός τόπος (www.pyxida.gr) της Πυξίδας Της Πόλης.

Περίπου 6 χρόνια μετά την έναρξη κυκλοφορίας της η «Πυξίδα της Πόλης» ανακηρύχθηκε πρώτη στην Ελλάδα Μηνιαία περιφερειακή εφημερίδα στα πλαίσια του διαγωνισμού της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας – Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης για τα «βραβεία περιφερειακών εφημερίδων 2006 ».

Η διάκριση μεγάλη. Έρχεται ως αναγνώριση μιας 6χρονης επίμονης –συχνά επίπονης – προσπάθειας. Μιας προσπάθειας που οφείλει το αποτέλεσμα της στους ανθρώπους της.



21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ: Διεθνές Διαγωνιστικό «Μη μου άπτου» Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

 

21ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ [1-10/3/2019]

Διεθνές Διαγωνιστικό

«Μη μου άπτου»: η πυξίδα επιλογής των φετινών ταινιών

Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιλέγει φέτος τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος –ανάμεσα στις οποίες και δύο ελληνικές- με πυξίδα την φράση «Μη μου άπτου» (Μη με αγγίζεις) την οποία είπε ο Ιησούς στην Μαρία Μαγδαληνή όταν εκείνη τον αναγνώρισε μετά την Ανάστασή του και επιχείρησε να τον πλησιάσει. Εκείνος όμως ήταν ήδη “αλλού”. Και έτσι η Μαγδαληνή προσπάθησε να φέρει το “αλλού” δίπλα της, να ελαχιστοποιήσει την απόσταση, να κατανοήσει την νέα συνθήκη που ανέτρεψε τα, μέχρι τότε στερεότυπα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Αυτή η σκηνή από το Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο (20:1-18) έχει αναπαρασταθεί στην τέχνη εκατοντάδες φορές από τον 12ο αιώνα ως τις μέρες μας, «αποτυπώνεται όμως, εν κινήσει, και σε αμέτρητα ντοκιμαντέρ» όπως σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Μετανάστες ονειρεύονται να αγγίξουν τους συγγενείς τους, οι οποίοι βρίσκονται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Φτωχοδιάβολοι γεφυρώνουν, όπως-όπως, την απόσταση από την οικογενειακή τους μνήμη. Απόβλητοι διεκδικούν την είσοδό τους στον παράδεισο μιας πλαστής κανονικότητας. Πρόσφυγες διέρχονται ξυπόλητοι την Γη της Επαγγελίας για βρουν εκείνο το “αλλού” που ούτε η Μαγδαληνή δεν ήξερε που ήταν. Ένας ολόκληρος πλανήτης απλώνει το χέρι του για να αγγίξει, να κρατήσει, να πλησιάσει του “αλλού”. Κάπως έτσι λοιπόν σχηματοποιείται το Μή μου άπτουως τίτλος μιας επιλογής δέκα ταινιών ντοκιμαντέρ. Κάπως έτσι εντοπίζεται η ανάγκη ένταξής του σε μια σύγχρονη πολιτική θεολογία».

Ανακαλύψτε τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού:

IsisTomorrowThe Lost Souls of Mosul των Φραντσέσκα Μανόκι και Αλέσιο Ρομέντσι (Ιταλία-Γερμανία): Μετά το τέλος του πολέμου στο Ιράκ και την ήττα του ISIS, ο σπόρος του μίσους εξακολουθεί να επιβιώνει μέσα από τα παιδιά των φονταμενταλιστών που εξακολουθούν να εκπαιδεύονται για να γίνουν καμικάζι. Όλα όσα λένε στην κάμερα συγκλονίζουν. Δεν γνωρίζουν καν πώς ήταν ο κόσμος χωρίς τον ISIS. Μια αθωότητα καταδικασμένη στη βία χωρίς τέλος.

Σ’ επαφή του Πάβελ Ζιμίλσκι (Πολωνία-Ισλανδία): Ο πληθυσμός ενός μικρού πολωνικού χωριού μειώνεται δραματικά μετά από ένα μαζικό ρεύμα μετανάστευσης στην Ισλανδία. Οι κάτοικοι που έχουν μείνει πίσω πασχίζουν να κρατήσουν επαφή με τους οικείους τους μέσω Skype. Η τεχνολογία τους φέρνει πιο κοντά, αλλά η ανθρώπινη επαφή είναι κάτι σαφώς πιο περίπλοκο από την οθόνη ενός κινητού. 

Advocate των Ρέιτσελ Λία Τζόουνς & Φιλίπ Μπελές (Ισραήλ): Υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η εβραιοϊσραηλινή δικηγόρος Λία Τσέμελ υπερασπίζεται εδώ και μισό αιώνα τους Παλαιστινίους – από πολιτικούς κρατούμενους και φεμινίστριες ως φονταμενταλιστές και ειρηνικούς διαδηλωτές. Για τους Ισραηλινούς κάνει κάτι το αδιανόητο. Για τους Παλαιστινίους είναι μια πολύτιμη σύμμαχος.

Κανονικά της Αντέλε Τούλι (Ιταλία-Σουηδία): Πώς εγγράφονται η ανδρική και η γυναικεία ταυτότητα στον ψυχισμό των ανθρώπων; Πώς σχηματίζεται η έννοια του «κανονικού»; Καθημερινά στιγμιότυπα αποτυπώνουν σταθμούς της ανθρώπινης ζωής μέσα απ’ τους οποίους το κοινωνικό φύλο διαμορφώνει τις επιθυμίες, τη συμπεριφορά, τα όνειρα και τους φόβους μας.

Lemebel της Χοάνα Ρεπόσι Γκαριμπάλντι (Χιλή-Κολομβία): Μια ταινία για τον Πέδρο Λεμεμπέλ (1952-2015), συγγραφέα, εικαστικό και πρωτοπόρο του queer κινήματος στη Λατινική Αμερική, ο οποίος σόκαρε τη Χιλή του Πινοσέτ τη δεκαετία του ’80 και έμεινε στην ιστορία για την ακτιβιστική δράση και τις σοκαριστικές performances του.

Midnight Traveler του Χασάν Φαζίλι (ΗΠΑ-Κατάρ-Καναδάς-Ηνωμένο Βασίλειο): Επικηρυγμένος από τους Ταλιμπάν, ο Αφγανός σκηνοθέτης αναγκάζεται να γίνει πρόσφυγας μαζί με την οικογένειά του. Με τα κινητά τους καταγράφουν την οδύσσειά τους στα Βαλκάνια, σαν το μόνο τρόπο για να επιβιώσουν αλλά και να μην χάσουν εντελώς την ανθρωπιά τους. Ένα καθηλωτικό αυτοβιογραφικό οδοιπορικό.

Animus Animalis (Α Story about PeopleAnimals and Things) της Άιστι Ζεγκουλίτε (Λιθουανία): Μια ομάδα κυνηγών ελαφιών επί τω έργω. Δύο ταριχευτές που προσπαθούν να τελειοποιήσουν τις μεθόδους τους. Η καθημερινότητα μιας φάρμας που εκτρέφει ελάφια. Κι ένας διαγωνισμός ταρίχευσης όπου θα νικήσει όποιο νεκρό ζώο μοιάζει πιο... ζωντανό. Ένα απρόβλεπτο ντεμπούτο που θυμίζει το σινεμά του Ρόι Άντερσον, ποτισμένο με ειρωνεία και χιούμορ – ή, αλλιώς, πώς ο άνθρωπος αλληλεπιδρά με τα ζώα στο μεταίχμιο ζωής και θανάτου.

 
Πάρε μέρος σε ένα πρωτότυπο εργαστήρι θεατρικού ντοκιμαντέρ (2-8 Μαρτίου 2019) Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

Τι είναι το θεατρικό ντοκιμαντέρ; Πώς δημιουργείται; Ποιες τεχνικές αξιοποιεί; Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει; Πώς προσεγγίζει τα σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν σε ένα πρωτοποριακό εργαστήρι που θα πραγματοποιηθεί δωρεάν από το Σάββατο 2 έως την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019 στο πλαίσιο των παράλληλων δράσεων του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Το εργαστήριο διοργανώνεται από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής plays2place και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Στο εργαστήρι μπορούν να συμμετάσχουν ηθοποιοί, τελειόφοιτοι δραματικών σχολών, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, δραματουργοί, αλλά και ερευνητές από το χώρο των κοινωνικών επιστημών, της εκπαίδευσης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η δράση έχει τίτλο «Από το πεδίο στη σκηνή: Προσεγγίζοντας τον Εαυτό και τον Άλλο στο Θεατρικό Ντοκιμαντέρ» και αφορά θεματικά στην προσφυγική ταυτότητα και εμπειρία. Το σχεδιασμό και την υλοποίηση του εργαστηρίου επιμελείται η θεατρική σκηνοθέτιδα και κοινωνική ανθρωπολόγος Μάρθα Μπουζιούρη.

 

Λίγα λόγια για το εργαστήριο:

Στη διάρκεια μιας εβδομάδας εντατικής εργασίας, οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν πώς η ιστορική και πολιτισμική συγκυρία επέδρασε στην εξέλιξη της φόρμας και των θεματικών του ιδιαίτερου αυτού θεατρικού είδους, ενώ θα διαβάσουν και θα παρακολουθήσουν επιλεγμένα αποσπάσματα θεατρικών ντοκιμαντέρ της ελληνικής και παγκόσμιας δραματουργίας, αναλύοντας διαφορετικές προσεγγίσεις και τεχνικές.

Οι συμμετέχοντες θα κληθούν επίσης να συνδημιουργήσουν το δικό τους πρωτότυπο θεατρικό ντοκιμαντέρ, το οποίο θα εστιάσει στον τρόπο που προσεγγίζουμε και αποτυπώνουμε καλλιτεχνικά την προσφυγική ταυτότητα και εμπειρία, επιχειρώντας μια σύγχρονη ανθρωποκεντρική δραματουργία που απομακρύνεται από το στερεότυπο της απεικόνισης του πρόσφυγα ως δίπολο «θύμα ή απειλή». Τα αποτελέσματα του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν στις 8 Μαρτίου σε μορφή θεατρικού αναλογίου / work in progress, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση με το κοινό του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.

Σε ποιους απευθύνεται:

Το εργαστήριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2018 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Βαρσοβίας κατόπιν πρόσκλησης της Μπιενάλε της Βαρσοβίας, απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου του θεάτρου και του κινηματογράφου (ηθοποιούς και τελειόφοιτους δραματικών σχολών, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, δραματουργούς), καθώς και σε επιστήμονες-ερευνητές από το χώρο των κοινωνικών επιστημών, της εκπαίδευσης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν ενδεικτική βιβλιογραφία-εργογραφία. Η παρακολούθηση της πλήρους διάρκειας του εργαστηρίου είναι υποχρεωτική.

Δήλωση συμμετοχής:

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή βιογραφικού σημειώματος, καθώς και ενός σύντομου κειμένου 150-200 λέξεων το οποίο να περιγράφει τους λόγους για τους οποίους επιθυμούν να λάβουν μέρος. Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν τα παραπάνω, μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας τους (κινητό τηλέφωνο, εναλλακτικό email επικοινωνίας εάν υπάρχει) στο email  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.  μέχρι την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 16:00 με την ένδειξη «Ονοματεπώνυμο – Εργαστήριο θεατρικού ντοκιμαντέρ».

Θα επιλεγεί περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων, με ανώτατο όριο τα 12 άτομα.

ΙNFO

►Ημερομηνίες: 2-8 Μαρτίου 2019

►Ώρες διεξαγωγής: Καθημερινά 11:00-18:00 (εκτός της Παρασκευής 8/3 που το πρόγραμμα διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες της παρουσίασης)

►Κόστος συμμετοχής: Το εργαστήριο είναι δωρεάν. Οι συμμετέχοντες που διαμένουν εκτός Θεσσαλονίκης καλούνται να καλύψουν οι ίδιοι τα κόστη μετακίνησης και διαμονής τους για το διάστημα του εργαστηρίου.

 
21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης_ Κατάθεση Ταινιών Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα
Έναρξη καταθέσεων συμμετοχών για Ελληνικά Ντοκιμαντέρ / VR / Agora Doc Market & Docs in Progress

21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

 
 
 
 
 
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί από την 1η έως τις 10 Μαρτίου 2019. Με μεγάλη χαρά προσκαλούμε τους σκηνοθέτες να καταθέσουν τα ντοκιμαντέρ τους στο ελληνικό πρόγραμμα, στο διαγωνιστικό τμήμα Εικονικής Πραγματικότητας (VR), στην Αγορά Doc Market και στα Docs in Progress της Αγοράς.


Ελληνικά Ντοκιμαντέρ
Στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τα ελληνικά ντοκιμαντέρ έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Κάθε χρόνο, περισσότερα από 60 ελληνικά ντοκιμαντέρ φιλοξενούνται στη διοργάνωση, αναδεικνύοντας τις τάσεις της εγχώριας παραγωγής, παρουσιάζοντας το έργο καθιερωμένων, καθώς και πολλά υποσχόμενων σκηνοθετών. Να υπενθυμίσουμε ότι έως 3 ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων δημιουργών (1η ή 2η ταινία τους) άνω των 50 λεπτών, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα. Από φέτος μάλιστα, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης γίνεται το «εισιτήριο» για τα Όσκαρ®, αφού βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία φεστιβάλ του κόσμου που επέλεξε η Αμερικανική Ακαδημία Κιν/κών Τεχνών και Επιστημών για να συνεργαστεί στη διαμόρφωση της τελικής λίστας των ντοκιμαντέρ που μπορούν να διεκδικήσουν το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ.

 
Πιο συγκεκριμένα, η Ακαδημία δίνει τη δυνατότητα στα φιλμ που κερδίζουν το πρώτο βραβείο σε αυτά τα φεστιβάλ, να είναι αυτόματα στη λίστα επιλογής της κατηγορίας. Στο εξής, λοιπόν, τα ντοκιμαντέρ που θα κερδίζουν τον Χρυσό Αλέξανδρο κάθε Μάρτιο στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, θα εξασφαλίζουν το πολυπόθητο εισιτήριο για τη συμμετοχή στη διαδικασία των Όσκαρ, που μπορεί να τους οδηγήσει στην τελική πεντάδα για το βραβείο Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. 
 
Οι έλληνες ντοκιμαντερίστες έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις ταινίες τους στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, έως την Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019. Ο κανονισμός και η σχετική αίτηση είναι διαθέσιμα εδώ.



Διαγωνιστικό Τμήμα Ντοκιμαντέρ Εικονικής Πραγματικότητας (VR)
Το Φεστιβάλ έχει καθιερώσει το διαγωνιστικό τμήμα με ταινίες VR (Virtual Reality / Εικονική Πραγματικότητα), το μοναδικό στην περιοχή και από τα πρώτα διεθνώς με διαγωνιστικό χαρακτήρα. Προσκαλούμε τους δημιουργούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό να καταθέσουν τα ντοκιμαντέρ τους Εικονικής Πραγματικότητας. Οι ενδιαφερόμενοι κινηματογραφιστές μπορούν να επικοινωνήσουν στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.  έως την Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019.



Αγορά Ντοκιμαντέρ
Η Αγορά Ντοκιμαντέρ / Agora Doc Market, το αναπτυξιακό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 2 έως τις 9 Μαρτίου 2019 στο πλαίσιο του 21ου ΦΝΘ, με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού προγράμματος Creative Europe Media. Οι ντοκιμαντερίστες από την Ελλάδα και το εξωτερικό μπορούν να συμμετάσχουν στην Αγορά μέσα από δύο άξονες:

1) Η Αγορά Ντοκιμαντέρ παρουσιάζει κάθε χρόνο μια πληθώρα ντοκιμαντέρ που έχουν ολοκληρώσει την παραγωγή τους τα τελευταία δύο χρόνια, δίνοντας την ευκαιρία στους δημιουργούς να προβάλλουν τις ταινίες τους στους διαπιστευμένους επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου (παραγωγούς, εκπροσώπους πωλήσεων, διανομείς, εκπροσώπους φεστιβάλ) που επισκέπτονται την Αγορά. Οι ενδιαφερόμενοι κινηματογραφιστές μπορούν να συμπληρώσουν την ειδική φόρμα link έως την Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019.

2) Επιπλέον, η Αγορά Ντοκιμαντέρ συνεχίζει τη δράση Docs in Progress, που φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 6 Μαρτίου 2019 στο πλαίσιο του 21ου ΦΝΘ. Το τμήμα Docs in Progress φιλοξενεί προβολές που παρουσιάζονται αποκλειστικά στους καλεσμένους της Αγοράς οι οποίοι θα είναι παρόντες στην 21η διοργάνωση και θα είναι οι πρώτοι που θα ανακαλύψουν ταινίες μεγάλου μήκους από τη Μεσόγειο και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σε ένα βήμα αμέσως πριν την ολοκλήρωση τους. Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να καταθέσουν τις ταινίες τους μπορούν να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση link έως την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019.

Σημειώνεται ότι οι χώρες στις οποίες επικεντρώνεται η Αγορά Ντοκιμαντέρ και έχουν δυνατότητα να καταθέσουν ταινίες είναι οι εξής: Αίγυπτος, Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιορδανία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Λίβανο, Λιβύη, Μάλτα, Μαρόκο, Μαυροβούνιο, Ουγγαρία, Παλαιστίνη, ΠΓΔΜ, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Συρία, Τσεχία, Τυνησία, Τουρκία και UNMI Κόσοβο.

Για επιπλέον πληροφορίες για την Αγορά επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ www.filmfestival.gr ή επικοινωνήστε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .
 
21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ - Αφιέρωμα: «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;» Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

Αφιέρωμα: «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;»

Η πολιτιστική περιθωριοποίηση των ζώων είναι μια περισσότερο σύνθετη διαδικασία από ό,τι η σωματική περιθωριοποίησή τους. Τα ζώα του νου δεν μπορούν να διασκορπιστούν τόσο εύκολα. Αποφθέγματα, οράματα, παιχνίδια, ιστορίες, προλήψεις, η ίδια η γλώσσα τα ανακαλεί.

Τζον Μπέρτζερ

 

Μια σχέση που ξεκινά από την αρχή του κόσμου, που όμως έχει αλλοιωθεί επικίνδυνα με το πέρασμα του χρόνου: η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα πρωταγωνιστεί στο αφιέρωμα «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;» με μια επιλογή αιχμηρών ντοκιμαντέρ που θα απολαύσουμε στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης το οποίο θα πραγματοποιηθεί 1-10 Μαρτίου 2019.

Το αφιέρωμα εμπνέεται από το ομώνυμο δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ (1926-2017), του βρετανού ριζοσπάστη διανοούμενου, θεωρητικού της τέχνης, συγγραφέα και ζωγράφου ο οποίος εστίασε μοναδικά στους τρόπους που βλέπουμε, αντιλαμβανόμαστε και αισθανόμαστε τον κόσμο γύρω μας. Το δοκίμιο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» διερευνά την πανάρχαια σχέση ανθρώπου-ζώων, η οποία έχει διαρραγεί στη σύγχρονη καταναλωτική εποχή: τα ζώα, από επίκεντρο της ανθρώπινης καθημερινής ζωής έχουν πλέον περάσει στο περιθώριο κι έχουν υποβιβαστεί σε θέαμα. Ως αποτέλεσμα, ο άνθρωπος έχει χάσει την επαφή του με τη φύση, έχει αποξενωθεί από τα ζώα και οφείλει επιτακτικά να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του με αυτά. Να τα κοιτάξει με άλλο βλέμμα, να δει την αλήθεια τους. Το δοκίμιο θα μεταφραστεί για πρώτη φορά στα ελληνικά από την Χριστίνα Λιναρδάκη και θα δημοσιευθεί στον Α-Κατάλογο του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.

Πώς μπορούμε να ζούμε αρμονικά με τα ζώα; Ιδού μια πρώτη γεύση από τις ταινίες του αφιερώματος, οι οποίες επιχειρούν να απαντήσουν αναδεικνύοντας διάφορες πλευρές της σχέσης του ανθρώπου με αυτά και αφηγούνται αληθινές ιστορίες που πραγματεύονται την αγνή αγάπη για τα ζώα, αλλά και την αδίστακτη εκμετάλλευσή τους. Η πλήρης λίστα ταινιών του αφιερώματος θα ανακοινωθεί σύντομα.

Buddy της Χέντι Χόνιγκμαν (Ολλανδία): Μια πιο τις πιο τρυφερές πλευρές της σχέσης ανθρώπου-ζώων αποτυπώνει η ταινία της βραβευμένης ντοκιμαντερίστριας. Η Χόνιγκμαν παρατηρεί έξι αφοσιωμένους σκύλους συνοδούς που προσφέρουν θεραπεία και στήριξη σε ανθρώπους που το χρειάζονται. Μεταξύ αυτών, μια ηλικιωμένη τυφλή γυναίκα, ένα αυτιστικό αγόρι κι ένας βετεράνος με μετα-τραυματικό στρες. Φιλαράκια λόγω ανάγκης, περίστασης ή αληθινής αγάπης;

When Lambs Become Lions του Τζον Κάσμπι (ΗΠΑ): Άνθρωπος εναντίον ζώων, ένας αγώνας άνισος και ολέθριος που εκτυλίσσεται στην Κένυα. Εκεί, αντίπαλοι αλλά και σύμμαχοι, ζουν ένας έμπορος ελεφαντόδοντου και ο ξάδελφός του, ένας φύλακας που προσπαθεί να προστατέψει τα είδη προς εξαφάνιση. Η μάχη για επιβίωση –τόσο για τα ζώα όσο και τους ανθρώπους- ξεκινά. Ένα περιβαλλοντικό θρίλερ με εξαιρετική κορύφωση, που απέσπασε βραβείο μοντάζ στο Φεστιβάλ Τραϊμπέκα.

The Hidden Side of Animal Transport του Μάνφρεντ Κάρεμαν (Γερμανία): Εικόνες-σοκ εκτυλίσσονται κατά τη μεταφορά ζώων που εξάγονται από την Ευρώπη. Η κακομεταχείριση αυτών των πλασμάτων συγκλονίζει και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί πάνε περίπατο. Άραγε, για πόση βαρβαρότητα ενάντια στα ζώα είναι ικανός ο άνθρωπος;

Animus Animalis (Α Story about PeopleAnimals and Things) της Άιστι Ζεγκουλίτε (Λιθουανία): Μια ομάδα κυνηγών ελαφιών επί τω έργω. Δύο ταριχευτές που προσπαθούν να τελειοποιήσουν τις μεθόδους τους. Η καθημερινότητα μιας φάρμας που εκτρέφει ελάφια. Κι ένας διαγωνισμός ταρίχευσης όπου θα νικήσει όποιο νεκρό ζώο μοιάζει πιο... ζωντανό. Ένα απρόβλεπτο ντεμπούτο που θυμίζει το σινεμά του Ρόι Άντερσον, ποτισμένο με ειρωνεία και χιούμορ – ή, αλλιώς, πώς ο άνθρωπος αλληλεπιδρά με τα ζώα στο μεταίχμιο ζωής και θανάτου. 

For the Birds του Ρίτσαρντ Μάιρον (ΗΠΑ): Τι συμβαίνει όταν η αγάπη του ανθρώπου για τα ζώα ξεπερνά τα όρια; Μια γυναίκα με εμμονή στα πτηνά ζει με περίπου 200 από αυτά. Αργά ή γρήγορα, έρχεται σε σύγκρουση με τις τοπικές οργανώσεις προστασίας των ζώων αλλά και με τον σύζυγό της, που είναι ανήμπορος πλέον να ανεχτεί το άρρωστο πάθος της. Μια αφοπλιστική κωμικοτραγική ιστορία.

 
Οι εκδόσεις Μας Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

Κεντρική Διάθεση - Διανομή

Εκδόσεις Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης – Πυξίδα της Πόλης


http://ekdoseis-pek.blogspot.gr


ΤΘ 53  ΤΚ 73135 Χανιά Κρήτης , Τηλ. 28210 74104 , 6974739122

Φαξ.2821036364

info@pe-kritis.gr www.pe-kritis.gr

 

 

 

 


Διανομή-Διάθεση για την Κρήτη

 

Τσιντάρης Α. & ΣΙΑ ΟΕ "Εκδόσεις Μύστης"

Μεν. Παρλαμά 108, Εσταυρωμένος, 71500 - Ηράκλειο

τηλ.2810344610,2810 226518

φαξ. 2810221908

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.mystis.gr

Και με αντικαταβολή Σπίτι σας

Όλες οι εκδόσεις μας φτάνουν σε εσάς μέσω αντικαταβολής.

Για λεπτομέρειες επικοινωνήστε μαζί μας .

Αναζητήστε τα βιβλία μας στα βιβλιοπωλεία της Κρήτης

Επίσης

Στην Αθήνα θα βρείτε τα βιβλία μας στα βιβλιοπωλεία :

Πολιτεία

Ασκληπιού 1-3 & Ακαδημίας, Αθήνα, 10679,Τηλ. 210-3600235, 210-3616373

Πρωτοπορία

Γραβιάς 3-5, 10678, Πλατεία Κάνιγγος, τηλ. 210 3801591

 

Στην Θεσσαλονίκη θα βρείτε τα βιβλία μας στο βιβλιοπωλείο :

Πρωτοπορία

Θεσσαλονίκη, Λ. Νίκης 3, 546 24, Παραλία, τηλ. 2310 226190

 

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL