Skip to content
Πυξίδα

Πυξίδα της ΠόληςΗ έκδοση ξεκίνησε το Μάρτιο του 2002 και κυκλοφορεί κάθε μήνα «ελεύθερη» σε 3000 φύλλα. Από την αρχή της έκδοσης γίνεται προσπάθεια να «αγκαλιαστεί» οτιδήποτε ανήσυχο κινείται στους χώρους του ενδιαφέροντος της «Πυξίδας».

Η ύλη κάθε φύλλου «γυρνάει» γύρω από τα Χανιά χωρίς όμως να κλείνει τα μάτια σε οτιδήποτε γίνεται στην Ελλάδα αλλά και τον κόσμο.

Ένα δίκτυο περίπου 25 συνεργατών πλουτίζει τις σελίδες της «Πυξίδας» κάθε μήνα με μόνιμες στήλες για: το σινεμά, την οικολογία, το διαδύκτιο, τα ΜΜΕ, την μουσική, το βιβλίο, τους Χανιώτες δημιουργούς κτλ.

Επίσης σε κάθε φύλλο υπάρχουν παρεμβάσεις για σημαντικά τοπικά θέματα αλλά και πλευρές σημαντικών κοινωνικών προβλημάτων. Τέλος κάθε τεύχος φιλοξενεί μια δισέλιδη συνέντευξη με αφετηρία τα Χανιά και πρόσωπα (λιγότερο ή περισσότερο γνωστά) που μακριά από τα Φώτα της δημοσιότητας έχουν ιδιαίτερη δράση.

Από τον Αύγουστο του 2004 λειτουργεί με ιδιαίτερη επιτυχία ο διαδυκτιακός τόπος (www.pyxida.gr) της Πυξίδας Της Πόλης.

Περίπου 6 χρόνια μετά την έναρξη κυκλοφορίας της η «Πυξίδα της Πόλης» ανακηρύχθηκε πρώτη στην Ελλάδα Μηνιαία περιφερειακή εφημερίδα στα πλαίσια του διαγωνισμού της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας – Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης για τα «βραβεία περιφερειακών εφημερίδων 2006 ».

Η διάκριση μεγάλη. Έρχεται ως αναγνώριση μιας 6χρονης επίμονης –συχνά επίπονης – προσπάθειας. Μιας προσπάθειας που οφείλει το αποτέλεσμα της στους ανθρώπους της.



Τα βραβεία του 21ου ΦΝΘ Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

21 TDF POSTER DOGΜε μια όμορφη και σεμνή τελετή ολοκληρώθηκε το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Φυσικά στο επίκεντρο της βραδιάς τα βραβεία του Φεστιβάλ. Πολλά βραβεία τόσο από το ίδιο το Φεστιβάλ όσο και από τους συνεργαζόμενους με αυτό φορείς.

Βραβεία λοιπόν..!

 

Τα βραβεία του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος

 

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποτελείται από τους:

 

Άλι Ντερκς, ιδρύτρια και πρώην διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ (Ολλανδία)

Ελίζαμπεθ Κλινκ, ερευνήτρια και παραγωγό (Καναδάς)

Σέρζι Ντολαντέ, διευθυντή του MEDIMED (Ισπανία)

Παναγιώτη Ευαγγελίδη, σκηνοθέτη και σεναριογράφο (Ελλάδα)

Σίμον Λέρεν Βίλμοντ, σκηνοθέτη (Δανία)

 

Το βραβείο «Χρυσός Αλέξανδρος» που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000€ απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:

 

Συνήγορος σε σκηνοθεσία Ρέιτσελ Λι Τζόουνς και Φιλίπ Μπελές (Ισραήλ, Καναδάς, Ελβετία).

 

Το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000€ απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:

 

Ταξιδιώτης του μεσονυχτίου σε σκηνοθεσία Χασάν Φαζιλί (ΗΠΑ, Κατάρ, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο)

 

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ VR

 

Η κριτική επιτροπή για το διαγωνιστικό τμήμα Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality) αποτελείται από τους:

 

Αρετή Λεοπούλου, επιμελήτρια εκθέσεων, ιστορικός Τέχνης (Ελλάδα)

Ολιβιέ Σεμονέ, sales agent (Γαλλία)

Σύλλα Τζουμέρκα, σκηνοθέτη (Ελλάδα)

 

Το βραβείο ντοκιμαντέρ εικονικής πραγματικότητας το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ που δίνει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, απονέμεται στο ντοκιμαντέρ VR:

 

Ωδικό πτηνό σε σκηνοθεσία Λούσι Γκρίνγουελ (Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο)

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER 2019
 
Το Βραβείο Κοινού
Fischer που αφορά σε ταινίες άνω των 50’ απονέμεται:
 
Για ελληνική παραγωγή
 στο ντοκιμαντέρ Η μπάντα σε σκηνοθεσία Νίκου Ασλανίδη (Ελλάδα) 

 
Για ξένη παραγωγή -«Βραβείο Κοινού Πίτερ Ουιντόνικ»- στο ντοκιμαντέρ
Η σιωπή των Άλλων σε σκηνοθεσία Αλμουδένα Καρασέδο, Ρόμπερτ Μπέιχαρ (Ισπανία)

 
Το Βραβείο Κοινού
Fischer που αφορά σε ταινίες κάτω των 50’ απονέμεται:
 
Για ελληνική παραγωγή
 στο ντοκιμαντέρ Τα καναρίνια σε σκηνοθεσία Γιώργου Κυβερνήτη (Ελλάδα) 

 
Για ξένη παραγωγή
 στο ντοκιμαντέρ Χτες/Αύριο σε σκηνοθεσία Ραούλ Ρίμπενμπαουερ (Ισπανία) 

 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»
 
Ο Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής των Ελλήνων απονέμει φέτος το καθιερωμένο βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» σε ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού. Την κριτική επιτροπή απαρτίζουν οι:
 

Κώστας Δήμος (Διευθυντής Προγράμματος)
Άρης Φατούρος
 (Σύμβουλος Προγράμματος)
Βασίλης Δούβλης
 (σκηνοθέτης)
 
Το βραβείο της Βουλής των Ελλήνων απονέμεται στο ντοκιμαντέρ
 Σ’ επαφή σε σκηνοθεσία Πάβελ Ζιμίλσκι (Πολωνία, Ισλανδία).

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΡΤ

 

Η ΕΡΤ, απονέμει φέτος δυο βραβεία.

 

Απονέμει το πρώτο βραβείο της, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ, στο ελληνικό ντοκιμαντέρ άνω των 50 λεπτών που απέσπασε το βραβείο κοινού Fischer. Το βραβείο απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:

 

Η μπάντα σε σκηνοθεσία Νίκου Ασλανίδη (Ελλάδα) 

 
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της παραγωγής, το βραβείο Doc on Air απονέμεται στο καλύτερο project του EDN Docs in Thessaloniki για διεθνή συμπαραγωγή του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ EDN, που κρίνεται από την επιτροπή του EDN και αντιστοιχεί σε χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, το οποίο χορηγείται από την ΕΡΤ.
Το
βραβείο Doc on Air απονέμεται στο project: 

 

Intimate Outsiders, σκηνοθεσία Roser Corella, παραγωγή Roser Corella, Ana Catalá, Moving Mountains Films (Γερμανία)

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΚΚ

Στο πλαίσιο του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απονέμει:

 

Το βραβείο αξίας 3.000 ευρώ σε ντοκιμαντέρ πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη του Ελληνικού Προγράμματος διάρκειας άνω των 50 λεπτών, που πραγματοποιεί την ελληνική του πρεμιέρα στο Φεστιβάλ, στο ντοκιμαντέρ:

 

Απολιθώματα σε σκηνοθεσία Πάνου Αρβανιτάκη (Ελλάδα)

 

Το βραβείο αξίας 3.000 ευρώ σε project που συμμετέχει στο πρόγραμμα Agora Docs in Progress. Το βραβείο απονέμεται στο project:

 

54ο Δημοτικό Σχολείο σε σκηνοθεσία και παραγωγή Δήμητρας Κουζή – Ελλάδα (Kouzi Productions).

 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑΣ
 
Την φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Ανθρώπινα Δικαιώματα» απαρτίζουν οι:

Ανδρέας Βασιλείου, μέλος της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Μπέτυ Κακλαμανίδου, επίκουρη καθηγήτρια, τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ

Μαριάννα Λεονταρίδου, μέλος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας

Χρύσα Τζελέπη, σκηνοθέτης - παραγωγός

Το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας απονέμεται στο ντοκιμαντέρ #γυναικεία ηδονή σε σκηνοθεσία Μπάρμπαρα Μίλερ (Ελβετία, Γερμανία)
 

 

ΒΡΑΒΕΙΟ WWF
 
Η φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της
WWF που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Περιβάλλον», με θέμα το περιβάλλον και την αμφίδρομη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, απαρτίζεται από τους:
 
Κατερίνα Χριστοφιλίδου, δημοσιογράφος

Λευτέρης Φυλακτός, σκηνοθέτης

Δημήτρης Καραβέλλας, γενικός διευθυντής WWF Ελλάς

 
Το βραβείο της
WWF απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Σογιαλισμός σε σκηνοθεσία Ενρίκο Παρέντι και Στέφανο Λιμπέρτι (Ιταλία) 
 
ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI

Η φετινή κριτική επιτροπή της
FIPRESCI (Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου) απαρτίζεται από τους:

 

Κάρολιν Βάιντνερ (Γερμανία)

Ζίγκα Μπρντνικ (Σλοβενία)

Γιάννης Τοτονίδης (Ελλάδα)

 

Το βραβείο FIPRESCI σε ντοκιμαντέρ του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος απονέμεται στην ταινία:

 

Συνήγορος σε σκηνοθεσία Ρέιτσελ Λι Τζόουνς και Φιλίπ Μπελές (Ισραήλ, Καναδάς, Ελβετία).

 

Το βραβείο FIPRESCI σε ελληνικό ντοκιμαντέρ που συμμετέχει στο Διεθνές Πρόγραμμα του φεστιβάλ απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:

 

Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες σε σκηνοθεσία Μαριάννας Οικονόμου (Ελλάδα)


ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΕΚΚ
 
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει το βραβείο της στο ντοκιμαντέρ:

 

Τα 4 επίπεδα της ύπαρξης σε σκηνοθεσία Ηλιάνας Δανέζη (Ελλάδα)

 

ΒΡΑΒΕΙΟ WIFT GR


Το βραβείο του ελληνικού τμήματος του Women in Film & Television απονέμεται σε γυναίκα σκηνοθέτρια ταινίας που προβάλλεται στο Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ και προωθεί μη στερεοτυπικές αντιλήψεις του φύλου. Η φετινή επιτροπή του βραβείου αποτελείται από τα εξής τρία μέλη του ΔΣ του WIFT GR: Αντουανέττα Αγγελίδη, σκηνοθέτη, Λένα Ράμμου, MEDIA expert και Ρέα Βαλντέν, θεωρητικό κινηματογράφου.

 

Το βραβείο απονέμεται στην Μπάρμπαρα Μίλερ για το ντοκιμαντέρ #γυναικεία ηδονή (Ελβετία, Γερμανία) 

 

ΒΡΑΒΕΙΟ «MERMAID»

 

Το Mermaid Award είναι ένα ανεξάρτητο βραβείο για την καλύτερη ταινία LGBTQI+ θεματικής του επίσημου προγράμματος του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ. Η φετινή επιτροπή αποτελείται από τα εξής τρία μέλη: Ελιάνα Αμπραβανέλ, σκηνοθέτιδα, Μιγκέλ Ριμπέιρο, επιμελητή προγράμματος Doc Lisboa, Βλάνταν Πέτκοβιτς, δημοσιογράφο, κριτικό κινηματογράφου, διευθυντή προγράμματος του Kratkofil Plus IFF.

 

Το βραβείο απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:

 

Ίρβινγκ Παρκ σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Ευαγγελίδη (Ελλάδα)

 

Ειδική μνεία δόθηκε στο ντοκιμαντέρ:

 

Ο μπαμπάς μου είναι ο αδελφός της μαμάς μου σε σκηνοθεσία Βαντίμ Ίλκοφ (Ουκρανία)

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
 
Η επιτροπή αποτελείται από τους φοιτητές των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης:

 

Μαγδαληνή Καραμπάση

Ασπασία Αγγέλου

Ελένη Μπουρουτζήκα

Ευαγγελία Δαναδάκη

Γιάννη Κοζάρη

Αποστόλη Μουστάκα

 

Το βραβείο καλύτερης ταινίας απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Make the Economy Scream σε σκηνοθεσία Άρη Χατζηστεφάνου (Ελλάδα)

 

Το ειδικό βραβείο της επιτροπής απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Το Συκόσπιτο του Πίτζι Καμπούρογλου (Ελλάδα)

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Η διεθνής επιτροπή των Docs in Progress αποτελείται από τους:

Ράντα Σέσιτς, υπεύθυνη προγράμματος του Sarajevo Film Festival, Βοσνία & Ερζεγοβίνη

Ελίζαμπεθ Χάγκστεντ, αγοράστρια Histoire TV, Γαλλία

Μένιο Καραγιάννη, σκηνοθέτη, Ελλάδα.

 

Το πρώτο βραβείο για υπηρεσίες post-production που χορηγεί η ελληνική εταιρία post-production Δύο Τριάντα Πέντε (2|35), απονεμήθηκε στην ταινία Τέσσερις εποχές σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πατρώνη - Ελλάδα (Παραγωγή: Ελένη Χανδρινού, Μαρία Κοντογιάννη, Steficon). Το πρότζεκτ κερδίζει επίσης μια δωρεάν διαπίστευση για το φεστιβάλ Visions du Réel και διαμονή στο Φεστιβάλ της Ελβετίας τον Απρίλιο.

 

Το δεύτερο βραβείο MuSou για υπηρεσίες ήχου και μουσικής αξίας έως και 3.500 ευρώ απονεμήθηκε στην ταινία Our Choices σε σκηνοθεσία Salah Al Ashkar – Συρία, Γαλλία (Παραγωγή: Etienne de Ricaud, Caractères Productions & Ariel Cypel, L’atelier des artistes en exil).

 

Το νέο βραβείο MIK Doc Lab του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (ΜΙΚ) απονεμήθηκε στο πρότζεκτ Phoenix, σκηνοθεσία-παραγωγή Daire Collins, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρουμανία, Ισπανία, Γερμανία. Το συγκεκριμένο βραβείο αποτελεί μια νέα συνεργασία του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με το εργαστήρι ανάπτυξης ταινιών τεκμηρίωσης ΜΙΚ, το οποίο προσφέρει στον νικητή μια υποτροφία αξίας 1.200 ευρώ, καθώς και διαμονή στη Νίσυρο και τη Ρόδο για το 2019 όπου διεξάγονται οι εργασίες του ΜΙΚ.

 
Εργαστήριο «Από το κινηματογραφικό στο θεατρικό ντοκιμαντέρ» στο 21o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

theatriko NtokimanterΈνα πρωτοποριακό εργαστήριο με τίτλο «Από το κινηματογραφικό στο θεατρικό ντοκιμαντέρ» με θέμα την προσφυγική ταυτότητα και εμπειρία, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, σε διοργάνωση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής plays2place και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Τα αποτελέσματα του εργαστηρίου παρουσιάστηκαν ως work in progress-παράσταση στο κοινό του Φεστιβάλ την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019 στη σκηνή της αίθουσας Παύλος Ζάννας.

 

Το εργαστήριο -το σχεδιασμό και την υλοποίηση του οποίου επιμελήθηκε η θεατρική σκηνοθέτιδα και κοινωνική ανθρωπολόγος Μάρθα Μπουζιούρη-, πραγματοποιήθηκε το διάστημα 2-8 Μαρτίου, με τη συμμετοχή 8 άτομων που προέρχονταν κατά βάση από το χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου (ηθοποιοί, τελειόφοιτων δραματικών σχολών, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, δραματουργοί), αλλά και ερευνητών από το χώρο των κοινωνικών επιστημών, της εκπαίδευσης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2018 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Βαρσοβίας κατόπιν πρόσκλησης της Μπιενάλε της Βαρσοβίας.

 

«Αυτό το project ήταν πολύ συναρπαστικό τόσο στην προετοιμασία όσο και στο στήσιμό του, γεμάτο από ενέργεια και αναβρασμό», σημείωσε μεταξύ άλλων προλογίζοντας την εκδήλωση ο εκπρόσωπος του Φεστιβάλ, Θάνος Σταυρόπουλος.

 

Στη συνέχεια, η Μάρθα Μπουζιούρη ευχαρίστησε το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για την πρόσκληση και τόνισε: «Το πλαίσιο στο οποίο βρεθήκαμε, δηλαδή το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, ήταν κατάλληλο για το έργο, όμως αυτό που θα δείτε δεν είναι κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ, αλλά θεατρικό. Παρόλα αυτά, χρησιμοποιούμε τα ίδια εργαλεία, τις ίδιες πρακτικές και μιλάμε για τα ίδια ζητήματα. Στόχος μας ήταν οι συμμετέχοντες να περάσουν από όλα τα δημιουργικά στάδια παραγωγής ενός θεατρικού ντοκιμαντέρ, προσομοιάζοντας αυτό που κάνουν με επαγγελματική προετοιμασία. Βέβαια, αυτό που κάναμε εμείς δεν είναι κανονική παράσταση, αλλά ένα work in progress. Ό,τι θα δείτε στην σκηνή είναι υλικό που έχει παραχθεί αποκλειστικά από τους συμμετέχοντες. Δεν πρόκειται για κάποιο έργο π.χ. του Τσέχωφ όπου προϋπάρχει το κείμενο για να το δουλέψουν οι ηθοποιοί, αλλά για ιστορίες που καταγράψαμε όλοι μαζί σε μια λευκή κόλλα χαρτί. Με άλλα λόγια, το έργο μας είναι βαθιά βιωματικό και εν μέρει αυτοβιογραφικό. Η έρευνα που έκαναν οι συμμετέχοντες προέρχεται από το οικείο περιβάλλον τους και από τους ίδιους».

 

Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε δύο στάδια. Αρχικά, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας και με ασκήσεις θεωρητικής διερεύνησης και μελέτης της έννοιας και δομής του λεγόμενου θεάτρου–ντοκουμέντου, αναλύοντας διαφορετικές προσεγγίσεις και τεχνικές. Επιπλέον, μελέτησαν την ιστορική και πολιτισμική συγκυρία που επέδρασε στην εξέλιξη της φόρμας και των θεματικών του ιδιαίτερου αυτού θεατρικού είδους. Στο δεύτερο στάδιο, τα μέλη της ομάδας κλήθηκαν να συνδημιουργήσουν το δικό τους πρωτότυπο θεατρικό ντοκιμαντέρ, προσεγγίζοντας καλλιτεχνικά την προσφυγική ταυτότητα και εμπειρία μέσα από την κατάθεση των ιδεών και των προσωπικών ιστοριών τους. Το υλικό αυτό αποτέλεσε μέσα από δημιουργική ανασύνθεση, το περιεχόμενο της παράστασης σε μορφή θεατρικού αναλογίου / work in progress το οποίο δουλεύτηκε μέσα από εντατικές πρόβες.

 

Στη συνέχεια, η παράσταση παρουσιάστηκε στο κοινό. Οι ιστορίες που επέλεξαν οι συμμετέχοντες να αφηγηθούν στη σκηνή είναι καθαρά βιωματικές και περιλαμβάνουν καταστάσεις και μαρτυρίες που πραγματεύονται με διαφορετικό τρόπο το προσφυγικό ζήτημα. Μερικές από τις βιωματικές ιστορίες πάνω στις οποίες δούλεψαν και παρουσίασαν τα μέλη της ομάδας αφορούσαν μια συνεπιβάτη-φάντασμα σε ένα ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη στο Βελιγράδι, μια γάτα-πρόσφυγα που έζησε στην Ειδομένη, έναν vlogger που μπλέκει τα μυστικά ενός ριάλιτι με την ιστορία της προσφυγικής μετάβασης, έναν Ελληνοκύπριο που ανακαλύπτει ότι στο σπίτι του στην Πράσινη Γραμμή διαμένει κάποιος έποικος, καθώς και μια νεαρή κοπέλα που ζει απέναντι από ένα Κέντρο Υποδοχής προσφύγων-μεταναστών.

 

Αμέσως μετά την παράσταση, η κα Μπουζιούρη και η ομάδα των συμμετεχόντων συζήτησαν με τους θεατές. Απαντώντας στο πώς βίωσαν τη διαδικασία συμμετοχής τους στο project, όλοι συμφώνησαν ότι η συμμετοχή τους ήταν μια πρωτόγνωρη διαδικασία, ακόμη και για όσους έχουν ήδη επαφή με το θέατρο. Μια διαδικασία που τους ενέπλεξε σε μια δημιουργική αλλά και περίπλοκη κατάσταση και η οποία διαμορφώθηκε μεν σταδιακά, αλλά παρουσιάστηκε επί σκηνής μέσα σε πολύ λίγο χρόνο. «Δεν είχαμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας, καθώς έπρεπε αρχικά να κατανοήσουμε τι είναι το θεατρικό ντοκιμαντέρ και έπειτα να χτίσουμε τις ιστορίες μας, να τις δουλέψουμε και να κάνουμε πρόβες. Προσωπικά, είμαι υπερήφανη όχι μόνο για μένα, αλλά για όλη την ομάδα διότι καταφέραμε να κάνουμε μια παράσταση και να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας», είπε μία εκ των συμμετεχόντων. Από την πλευρά της, μια άλλη συμμετέχουσα σημείωσε πως αυτό που την τράβηξε αρχικά ήταν ο τίτλος του project, υπογραμμίζοντας: «Για μένα αυτό που ζήσαμε ήταν 100% αληθινό. Νομίζω πως είναι πολύ ωραία τα κινηματογραφικά ντοκιμαντέρ, διαθέτουν την ματιά και την κάμερα, αλλά αυτό που βγαίνει στο θέατρο είναι απόλυτα αληθινό. Είχαμε να δουλέψουμε πάνω σε αληθινές ιστορίες που γεννήθηκαν μέσα από μια αληθινή θεατρική διαδικασία».

 

Από την πλευρά της η κα Μπουζιούρη δήλωσε: «Όλο αυτό συνέβη επειδή εμπιστευτήκαμε ο ένας τον άλλον και νιώσαμε την ασφάλεια και τη ζεστασιά για να μοιραστούμε ένα τόσο ευαίσθητο υλικό. Στο θεατρικό ντοκιμαντέρ δεν είναι αυτονόητο ότι παίρνουμε από τους ανθρώπους τις ιστορίες τους, πόσο μάλλον όταν αυτές οι ιστορίες προέρχονται από εμάς και είμαστε εμείς αυτοί που τις υλοποιούμε. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα για το δόσιμό τους σε αυτό που κάναμε».

 

Σε ερώτηση του κοινού για το αν χρειάζονται σπουδές ή προετοιμασία για να παίξει κανείς σε μια τέτοια παράσταση, οι συμμετέχοντες τόνισαν ότι «τα πιο σημαντικά στοιχεία σε αυτή τη διαδικασία είναι η εμπιστοσύνη που δημιουργήσαμε μεταξύ μας, αλλά και η καθοδήγηση που λάβαμε από την σκηνοθέτιδά μας». Η ομάδα ρωτήθηκε επίσης αν είναι απαραίτητο σε ένα ντοκιμαντέρ -έστω και θεατρικό- να κάνει κάποιος πρόβες, όπως επίσης και αν προέκυψαν ηθικά ζητήματα σε σχέση με το υλικό της παράστασης. «Σε ό,τι αφορά τις πρόβες, ακριβώς επειδή μιλάμε για θέατρο, είναι απαραίτητες. Όσο για τα ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τις ιστορίες μας, είναι σαφές ότι πρόκειται για προσωπικές ιστορίες και βιώματα, επομένως τα κίνητρα που είχε ο καθένας εξαρτιόνταν από το πώς βίωσε ή το πώς φαντάζεται αυτές οι ιστορίες. Είναι κάτι σαν αναγνώριση του εαυτού μας, καθώς σε πολλές αφηγήσεις βλέπουμε πώς αντιδράσαμε εμείς ή οι γύρω μας σε σχέση με τα συμβάντα. Οπότε δεν τίθεται θέμα ηθικής». Η κα Μπουζιούρη με τη σειρά της σημείωσε: «Το πιο δύσκολο κομμάτι σε αυτή τη διαδικασία είναι να βρεις την επικοινωνία με τους ανθρώπους και να χειριστείς τις ιστορίες τους με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε εσύ πρώτα απ’ όλα να νιώθεις στο τέλος εντάξει με τον εαυτό σου».

 

Ταυτότητα εργαστηρίου

Εισηγήτρια: Μάρθα Μπουζιούρη

Βοηθός: Παρασκευή Λυπημένου 

Συμμετέχοντες:

Βαλεντίνα Μιχαήλ 

Ρέα Σαμαροπούλου 

Παναγιώτης Τσιλιγκίρης 

Εύα Οικονόμου Βαμβακά 

Μάγια Λούκιτς 

Κατερίνα Μάγια Ανδριανού 

Κωνσταντίνος Μάντσος 

Χάρις Παγωνίδου

 
Το μέλλον του ντοκιμαντέρ στην περιοχή μας Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

21 TDF POSTER DOGΈνα φεστιβάλ εκτός από ταινίες αποτελεί και πεδίο συζητήσεων – συναντήσεων γύρω από τον χώρο του κινηματογράφου. Μια τέτοια, ιδιαιτερα ενδιαφέρουσα, παρακολουθήσαμε την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019 στην Αποθήκη Γ’, στο πλαίσιο της σειράς συζητήσεων «Market Talks» της Αγοράς Doc Market του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

 

Την εκδήλωση, η οποία διοργανώθηκε από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ), συντόνισε η πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, σκηνοθέτιδα Μαριάννα Οικονόμου και μίλησαν οι Katarzyna Wilk, εκπρόσωπος της Πολωνικής Ένωσης Ντοκιμαντέρ (Polish Docs), Ana Otasevic, εκπρόσωπος της Ένωσης Ντοκιμαντέρ της Σερβίας (Doc Serbia), Neda Milanova, εκπρόσωπος του Balkan Documentary Center (Βουλγαρία), Patrizia Mancini, υπεύθυνη ανάπτυξης και διεθνών σχέσεων του οργανισμού Sunny Side of the Doc (Γαλλία), καθώς και η παραγωγός Ρέα Αποστολίδη από την ΕΕΝ. Στο πάνελ συμμετείχε και ο γενικός διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Βασίλης Κοσμόπουλος.

 

Ποιο είναι το μέλλον του ντοκιμαντέρ στην Νοτιοανατολική Ευρώπη; Ποιες είναι οι δομές και οι φορείς που ενισχύουν σε κάθε χώρα την παραγωγή ταινιών ντοκιμαντέρ; Μέσα από ποιες δράσεις και προγράμματα στηρίζονται και προωθούνται οι ταινίες τεκμηρίωσης; Ποια βήματα μπορούν να κάνουν οι δημιουργοί από τις χώρες της περιοχής για να χτίσουν μεταξύ τους ένα πεδίο συνεννόησης και συνεργασίας; Αυτά ήταν ορισμένα από τα βασικά ερωτήματα που μπήκαν στο τραπέζι από τους εισηγητες αλλά και τους συμμετέχοντες.

 

Αρχικά το λόγο πήρε η Μαριάννα Οικονόμου, η οποία ευχαρίστησε το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και ειδικότερα την υπεύθυνη της Αγοράς του ΦΝΘ, Γιάννα Σαρρή, για την συνεργασία. Η κα Οικονόμου σημείωσε: «Η ιδέα για τη σημερινή συνάντηση ξεκίνησε από την ανάγκη να ξεπεράσουμε τα σύνορα και να αναζητήσουμε ανθρώπους και οργανισμούς με τους οποίους μπορούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συνεργαστούμε σε επίπεδο συμπαραγωγών. Η ΕΕΝ είναι ένας καινούργιος οργανισμός. Ιδρύθηκε το 2013 από επαγγελματίες κινηματογραφιστές που μοιράζονται το ίδιο πάθος για τα ντοκιμαντέρ και επιθυμούν το ελληνικό ντοκιμαντέρ να ανοίξει τα φτερά του, επιδιώκοντας να αυξήσουν τη δημοφιλία και θέαση των ταινιών τεκμηρίωσης στο κοινό της ευρύτερης περιοχής. Καθώς η χρηματοδότηση και η διανομή των ντοκιμαντέρ γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη, πιστεύουμε πως η Ευρώπη και η περιοχή μας έχουν πολλές πιθανότητες να αναδείξουν νέους δημιουργούς. Γι’ αυτό οργανώσαμε αυτή τη συνάντηση, για να ανταλλάξουμε ιδέες και εμπειρίες που μπορούν να οδηγήσουν σε πιθανές συνεργασίες».

 

Στις εισηγήσεις τους οι ομιλητές κατέθεσαν τις εμπειρίες τους μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν, με σκοπό την προώθηση των ταινιών τεκμηρίωσης. Το λόγο πήρε πρώτη η Katarzyna Wilk, η οποία παρουσίασε το Polish Docs: «Πρόκειται για ένα project που ανήκει στη μη κερδοσκοπική οργάνωση Krakow Film Foundation, με έδρα την Κρακοβία της Πολωνίας. Έχει άμεση σχέση και με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κρακοβίας, ένα από τα παλαιότερα φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, animation και ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη. Η ανάγκη μας να προωθήσουμε τα πολωνικά ντοκιμαντέρ γεννήθηκε ακριβώς από αυτό το φεστιβάλ. Τα τελευταία χρόνια έχουμε αρκετές σημαντικές ταινίες και αναζητούμε με ποιους τρόπους μπορούν να αποκτήσουν περισσότερο κοινό παγκοσμίως. Στο Krakow Film Foundation υπάρχουν αντίστοιχα προγράμματα χρηματοδότησης. Έχουμε επίσης ιδρύσει το KFF Sales & Promotion, με το οποίο προωθούμε αυτές τις ταινίες σε διεθνή φεστιβάλ και κινηματογραφικές αγορές. Με το Polish Docs προσπαθούμε να αναδείξουμε τα πολωνικά ντοκιμαντέρ μέσα από ειδικές προβολές, ρετροσπεκτίβες, παρουσίαση και προώθηση σκηνοθετών και παραγωγών σε φεστιβάλ και αγορές. Φέτος εγκαινιάσαμε μια νέα πρωτοβουλία με την πολωνική τηλεόραση που ονομάζεται Polish Docs Pro, με στόχο να προωθήσουμε διεθνώς τα πολωνικά ντοκιμαντέρ».

 

Στην συνέχεια, μίλησε η Ana Otasevic, η οποία αναφέρθηκε στο Doc Serbia, υπογραμμίζοντας: «Πρόκειται για έναν σχετικά νέο οργανισμό, ωστόσο είμαστε ικανοποιημένοι από την αποτελεσματικότητά του σε τόσο σύντομο διάστημα. Αρχικά απευθυνθήκαμε στο Κέντρο Κινηματογράφου της Σερβίας για να αναδείξουμε σε αυτό τη σπουδαιότητα των ντοκιμαντέρ και καταφέραμε οι χρηματοδοτήσεις του οργανισμού να διαχωριστούν σε ό,τι αφορά τις παραγωγές μυθοπλασίας και τα ντοκιμαντέρ. Μια άλλη νίκη ήταν το επίπεδο των χρηματοδοτήσεων. Αυτή η υποστήριξη αρχίζει να αποδίδει καρπούς και οι ταινίες, όπως και οι δημιουργοί τους, έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια εξαιρετική επαφή με τα διεθνή φεστιβάλ, κερδίζοντας μάλιστα και διακρίσεις. Έχουμε πλέον ντοκιμαντέρ που γίνονται στην Κίνα, τη Βραζιλία, τη Μέση Ανατολή κι αυτό είναι κάτι καινούργιο για μας. Προσπαθούμε να είμαστε ρεαλιστές, να σκεφτόμαστε δημιουργικά και να αναγνωρίζουμε πως οι δημιουργοί έχουν σημαντικό ρόλο στις ταινίες τους».

 

Η Patrizia Mancini με τη σειρά της έκανε μια σύντομη παρουσίαση του Sunny Side of the Doc, σημειώνοντας ότι είναι μια αγορά που προωθεί τις συμπαραγωγές και τις πωλήσεις ταινιών και αφορά αποκλειστικά επαγγελματίες. Η ίδια πρόσθεσε: «Πραγματοποιείται εδώ και 30 χρόνια κάθε Ιούνιο στη γαλλική πόλη Λα Ροσέλ και διαρκεί πέντε ημέρες, φιλοξενώντας 2.000 επαγγελματίες του χώρου, όπως επίσης και film commissioners και τηλεοπτικά δίκτυα, αλλά και πολιτιστικούς φορείς. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, λαμβάνουν χώρα πέντε διαφορετικά pitching sessions που αφορούν στον πολιτισμό, την κοινωνία, την επιστήμη, την Ιστορία, το περιβάλλον, κ.ά. Κάθε μέρα φιλοξενούμε και μια εκδήλωση όπου συναντιούνται οι επαγγελματίες του σινεμά με τους υπόλοιπους φορείς, καθώς επίσης ανοιχτές συζητήσεις και εργαστήρια. Οι καλεσμένοι μας έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν αυτούς τους επαγγελματίες και να συνάψουν επωφελείς συμφωνίες και συνεργασίες. Από το 2017 έχουμε καθιερώσει κι ένα ειδικό τμήμα που αφορά στην αλληλεπίδραση και την επαφή των κινηματογραφιστών με τα νέα τεχνολογικά εργαλεία και την ψηφιακή τεχνολογία, το οποίο περιλαμβάνει ξεχωριστό τμήμα αγοράς, προβολών και installations που σχετίζονται με πολιτιστικούς οργανισμούς οι οποίοι αναζητούν νέους τρόπους διαμόρφωσης και προβολής του περιεχομένου τους μέσα από τα ντοκιμαντέρ».

 

Αμέσως μετά, η Neda Milanova ως εκπρόσωπος του Balkan Documentary Center αναφέρθηκε στις δράσεις του οργανισμού ως προς τους επαγγελματίες του σινεμά: «Σκοπός μας είναι οι συνεργασίες και η ανάδειξη των ντοκιμαντέρ στη διεθνή κινηματογραφική αγορά. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κατανοήσει πως υπάρχει ανάγκη για νέους δημιουργούς, αλλά δεν υπάρχει πεδίο εκπαίδευσης και υποστήριξής τους. Αποφασίσαμε λοιπόν να στηρίξουμε νέους δημιουργούς ντοκιμαντέρ από την περιοχή μας. Μας ενδιαφέρει επίσης η εκπαίδευση και η κατάρτισή τους, ενώ επιπλέον έχουμε ένα pitching forum στο οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν προτάσεις συγχρηματοδότησης, αλλά και να κερδίσουν ένα χρηματικό βραβείο. Τέλος, έχουμε και την εγχώρια αγορά όπου παρουσιάζονται όλα τα projects, στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν και παραγωγές με θεματολογία που αφορά στα Βαλκάνια».

 

Με αφορμή τα λεγόμενα της κας Milanova, η Ρέα Αποστολίδη σχολίασε τη σημασία των συνεργασιών και των συμπαραγωγών με εταιρίες του εξωτερικού, τονίζοντας τα εξής: «Ως δημιουργός και παραγωγός ταινιών έχω να πω πως οι συμπαραγωγές είναι μονόδρομος για να φτιάξουμε ταινίες με ποιοτικό περιεχόμενο και θεματολογία. Ωστόσο, παρά τα όσα είπαν προηγουμένως οι ομιλήτριες για τις δημόσιες δομές υποστήριξης σε επίπεδο συμπαραγωγών, κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει στην Ελλάδα».

 

Στο σημείο αυτό, το λόγο πήρε ο Βασίλης Κοσμόπουλος, o οποίος αναφέρθηκε στους τρόπους υποστήριξης των ντοκιμαντέρ από πλευράς Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. «Ασχολούμαστε με τον κανονισμό χρηματοδοτικών προγραμμάτων, ο οποίος είναι υπό αναθεώρηση στο κομμάτι που αφορά στα ντοκιμαντέρ. Σε αυτή την αναθεώρηση θα συμπεριλάβουμε τα ντοκιμαντέρ στο πρόγραμμα μειοψηφικών παραγωγών, που είναι απαραίτητο για τις συμπαραγωγές. Επίσης, επειδή υπάρχει έλλειμμα στην ανάπτυξη παραγωγικού σχεδιασμού, σκοπεύουμε ή να συμπεριλάβουμε ή να προσαρμόσουμε αυτό το κομμάτι ειδικά για ντοκιμαντέρ. Θέλουμε να προσδώσουμε μια ισότιμη έμφαση και σημασία ανάμεσα στις ταινίες ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας σε όλες τις κατευθύνσεις των χρηματοδοτικών προγραμμάτων μας», δήλωσε ο κ. Κοσμόπουλος.

 

Ο ίδιος τόνισε πως υπάρχει μια γενικότερη τάση στην Ευρώπη που ενθαρρύνει τις συνεργασίες και τις συμπαραγωγές μεταξύ των χωρών, υπογραμμίζοντας: «Στο πρώτο εξάμηνο του 2019 η Ρουμάνικη Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης ασχολείται με ζητήματα που σχετίζονται με τον οπτικοακουστικό τομέα σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση των συνεργασιών μέσα από τις συμπαραγωγές. Μάλιστα έχουμε προσκληθεί ως φορέας σε ένα προγραμματισμένο συνέδριο που θα γίνει σε δύο περίπου εβδομάδες για να συμμετέχουμε σε αυτή τη διαδικασία. Επίσης, σε περιφερειακό επίπεδο, έχουμε πολύ καλή σχέση με τα υπόλοιπα κέντρα κινηματογράφου της ευρύτερης περιοχής και όλες τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες ανάλογου χαρακτήρα. Προσπαθούμε να αναπροσαρμόσουμε το πλαίσιο των προϋποθέσεων υποστήριξης ταινιών ώστε να συνεργαστούμε κάτω υπό καλύτερες συνθήκες τόσο μαζί όσο και με τους υπόλοιπους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς φορείς. Σκοπός μας είναι να δώσουμε προτεραιότητα στις συμπαραγωγές με τα γειτονικά κέντρα κινηματογράφου των Βαλκανίων. Συζητάμε μάλιστα να αποκτήσουμε και μια μορφή συνεργασίας σε διμερές ή τριμερές επίπεδο με τις άλλες χώρες. Τέλος, σε ό,τι αφορά τον χρονικό ορίζοντα των αξιολογήσεων των προτάσεων που κατατίθενται στο ΕΚΚ, ο κ. Κοσμόπουλος τόνισε ότι παλαιότερα υπήρχε καθυστέρηση στην αξιολόγηση προτάσεων. Ωστόσο, όπως είπε «αυτό πλέον έχει ξεπεραστεί, καθώς βρισκόμαστε στο στάδιο να αξιολογούμε προτάσεις που κατατέθηκαν πριν από 11 μήνες και εκτιμούμε ότι σύντομα θα μπορούμε να ανταποκριθούμε και να τις αξιολογούμε σχεδόν άμεσα».

 

Στη συνέχεια της συζήτησης, κατατέθηκαν προτάσεις σε σχέση με τα προγράμματα χρηματοδότησης των ταινιών από τις χώρες των ομιλητών. Τα χαρακτηριστικά αυτών των προγραμμάτων διαφοροποιούνται σε σχέση με τις προτεραιότητες, αλλά διαθέτουν και ορισμένες ομοιότητες. Ειδικότερα, όπως ειπώθηκε στην εκδήλωση, στην Πολωνία, την Ιταλία και τη Γαλλία, οι συμπαραγωγές μπορούν να αφορούν είτε στα κέντρα κινηματογράφου είτε ακόμα και στη χρηματοδότηση από τηλεοπτικά δίκτυα, ανάλογα με το αν έχουν να κάνουν με μικρού βεληνεκούς συμπαραγωγές και αν συνεργάζονται με παραγωγούς ή επαγγελματίες που προέρχονται από αυτές τις χώρες. Η θεματολογία των ταινιών ποικίλει, καθώς λ.χ. στην Πολωνία εστιάζουν την προσοχή τους σε διεθνή θέματα, στην Ιταλία ή στη Γαλλία υπάρχει ενδιαφέρον για ειδικά θέματα (περιβάλλον, κλιματική αλλαγή, επιστήμες, κλπ), ενώ στη Βουλγαρία εστιάζουν σε ιστορίες με τοπικό ενδιαφέρον και θεματολογία.

 

Στην συζήτηση έκανε μια σύντομη παρέμβαση και η Μαντλέν Αβραμούση, commissioning director του γαλλικού καναλιού Arte France, η οποία αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική είναι η συνεργασία μεταξύ χωρών. «Το Arte με έδρα το Στρασβούργο, είναι ένα δίκτυο στην καρδιά της Ευρώπης, σε περιοχή όπου συνορεύουν αρκετές χώρες. Για πολλά χρόνια εκπονούμε προγράμματα που ενισχύουν τις συμπαραγωγές γειτονικών χωρών. Οι δημιουργοί μπορούν να συνδεθούν με το δίκτυο και να έρθουν σε επαφή με παραγωγούς που συμμετέχουν σε αυτό. Αυτές οι επαφές θα μπορούσαν να αποτελέσουν βάση για ένα νέο κύκλο συνεργασιών με τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία από την Ε.Ε. για την περιοχή. Έτσι ξεκινήσαμε και εμείς. Είμαστε ένας σταθμός που αποτελεί αποτέλεσμα συνέργειας και συμπαραγωγής μεταξύ δύο χωρών. Ένα άλλο project μας είναι και το Grande Documentaire, ένα ειδικό ταμείο όπου χρηματοδοτικοί φορείς από τη Γερμανία και τη Γαλλία αναλαμβάνουν πραγματοποίηση μεγάλων παραγωγών όπως π.χ. μια ιστορική σειρά ή κάποια ταινία μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ. Η συμβουλή μου επομένως είναι οι κινηματογραφιστές να απευθυνθούν στους οργανισμούς που χρηματοδοτούν σε κάθε χώρα τον κινηματογράφο και να ξεκινήσουν έναν κύκλο επαφών και συνεργασιών με τις υπόλοιπες χώρες. Το βασικότερο που πρέπει να κάνουν είναι να χτίζουν μια περιφερειακή πλατφόρμα συνεργασίας».

 
Οκτώ συναρπαστικά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

Η COSMOTE TV, μεγάλος χορηγός του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στηρίζει για ακόμη μία χρονιά το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης το οποίο έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή ή και ολοκληρώνεται την Κυριακή 10 Μαρτίου στο Ολύμπιον.

Φέτος, στο φεστιβάλ θα προβληθούν συνολικά 31 μικρού μήκους και 50 μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, ενώ η COSMOTE TV συμμετέχει στο επίσημο πρόγραμμα με 8 ντοκιμαντέρ, παραγωγής ή συμπαραγωγής της.

«Η Ανατολή Έδυσε» του Αλέξανδρου Παπαηλιού

Στην ενότητα «Μνήμη/Ιστορία» θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Η Ανατολή Έδυσε» του Αλέξανδρου Παπαηλιού το οποίο σκιαγραφεί την αποκοπή Ελλάδας από τη Μικρά Ασία, μέσα από τα μάτια του πολεμικού ανταποκριτή, δημοσιογράφου και ποιητή, Κώστα Μισαηλίδη. Μέσα από τον σκηνοθετικό φακό της Δήμητρας  Μπαμπαδήμα και του έργου της «Άκρα» (ενότητα: «Ανθρώπινη Κατάσταση»), ταξιδεύουμε στο ακριτικό Καστελόριζο, ακολουθώντας την ιστορία του κολυμβητή Σπύρου Χρυσικόπουλου  που βάζει στόχο  να διανύσει 140 χιλιόμετρα κολυμπώντας με μοναδικό του όνειρό μπει το  Καστελλόριζο  ξανά στον ελληνικό χάρτη.

«Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου«Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου

 

Το «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου (Ενότητα: «Food vs Food») παρουσιάζει την ιστορία δύο νέων αγροτών και πέντε γυναικών που, παρά τις αντιξοότητες, ξεκινούν να καλλιεργούν παλιούς σπόρους ντομάτας και καταφέρνουν να μπουν στην παγκόσμια αγορά. Το ντοκιμαντέρ «Λάφυρα» των Thorkell Hardarson και Örn Marinó Arnarson πραγματεύεται το θέμα της κλοπής των αρχαιοτήτων και των πολιτιστικών θησαυρών, καθώς και το δύσκολο πρόβλημα του επαναπατρισμού τους (Ενότητα: «Παρουσία του Καλλιτέχνη»), ενώ το «Crete Arising» του Κωνσταντίνου Παπανικολάου, εστιάζει  στον  τουρισμοστην Κρήτη, μέσα από μία ομάδα ορειβατών που οργανώνει  αγώνες  ορειβατικού σκι στα ιστορικά βουνα της Κρήτης.

«Άγγελος Κατακουζηνός: Στη λεγεώνα της Τιμής» του Βίκτωρα Δήμα

«Άγγελος Κατακουζηνός: Στη λεγεώνα της Τιμής» του Βίκτωρα Δήμα

Στην ενότητα «Από Οθόνη σε Οθόνη» θα προβληθούν τα ντοκιμαντέρ «Άγγελος Κατακουζηνός: Στη λεγεώνα της Τιμής» του Βίκτωρα Δήμα, «Αναζητώντας τον Καζαντζάκη» του Αλέξανδρου Σκούρα, καθώς και το «Τη λύρα μου έδωσαν ποντιακή» του Άγγελου Κοβότσου, που ανήκει στη σειρά ντοκιμαντέρ «Εν Χορδαίς και Οργάνοις», σε παραγωγή COSMOTE TV.  

«Τη λύρα μου έδωσαν ποντιακή» του Άγγελου Κοβότσου«Τη λύρα μου έδωσαν ποντιακή» του Άγγελου Κοβότσου

Όλα τα ντοκιμαντέρ εντάσσονται στο πρόγραμμα του COSMOTE HISTORY HD, που είναι αφιερωμένο στην ελληνική ιστορία και πολιτισμό.

 
Απονομή Χρυσού Αλέξανδρου στον Λούι Ψυχογιό Εκτύπωση E-mail
Άλλες Δραστηριότητες - Πυξίδα

Σε μια ξεχωριστή βραδιά που έλαβε χώρα το Σάββατο 2 Μαρτίου 2019 στο Ολύμπιον, το 21οΦεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης απένειμε τον Χρυσό Αλέξανδρο στον ελληνικής καταγωγής αμερικανό σκηνοθέτη Λούι Ψυχογιό, επίσημο προσκεκλημένο της φετινής διοργάνωσης, για την προσφορά του στον κινηματογράφο.

 
 
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL